• Portfolio
  • Blog
  • Kontakt
Menu

Hybrid Media

Foto i Video Produkcija
  • Portfolio
  • Blog
  • Kontakt

Nova Pravila MONETIZACIJE | Bojan Stanojevic

January 15, 2019

Dobro, nisu baš nova ali je tema i dan danas malo kontraverzna kod mladih kreatora. Pošto mi je plan da na temu monetizacije pričam malo više, morao sam krenuti od pravila igre i barijere ulaska.

KOLIKO SE ZAPRAVO GUBI (U SRBIJI)?

Prema novim pravilima monetizacije potrebno je 4.000 sati pregleda na vašem kanalu u prethodnih 12 meseci.

Taj broj možete naći u YouTube-ovoj analitici vrlo lako.

To je 240.000 minuta pregleda na vašem kanalu. Uzmimo za primer da je jedan pregled = jedan minut i onda primenimo formulu za izračunavanje prihoda od YouTubea.

Na svakih 1.000 pregleda kreator dobije određeni novac. Količina tog novca zavisi od jačine tržišta i cena koji oglašivači plaćaju za internet marketing.

Kod nas oglašivači plaćaju malo i onda je deo koji ide YouTuberima od svakih 1.000 pregleda izuzetno mali.

Neka realna zarada je oko 0.10 - 0.25 dolara po 1.000 pregleda i od toga treba oduzeti troškove i porez.

Tako da dolazimo do sledeće cifre:

240.000 / 1.000 = 240 obračunskih jedinica i onda njih množimo sa zaradom od 0.25$

Propuštena zarada kod nas je 60$ - porezi - troškovi.

NE BRINITE OD ZARADI

Ukoliko krenete u YouTube sa očekivanjem da od toga napravite profitabilni biznis model, imate moju podršku. I ja želim isto to. Samo što sam svestan nekoliko stvari pre toga:

  1. Pre svega pravim videe da POMOGNEM ljudima

  2. Strpljenje i upornost su ključni faktori za uspeh

Ukoliko želite da čujete Casey Neistata zašto nije monetizovao prvih 100.000.000. pregleda : https://bit.ly/2CpdnTB

YouTube Edukacija: https://goo.gl/3Nt9qE

Instagram: https://goo.gl/3BbHHW

Twitter: https://goo.gl/oV4Cin

Website: https://www.hybrid.rs/

SUBSCRIBE za više video poput ovog: https://goo.gl/WGiqFf

Zašto Kliknuti LIKE? | Bojan Stanojevic

January 2, 2019

Snaga sistema je u količini podataka kojom raspolaže. Tako i algoritam YouTuba funkcioniše dobro ili manje dobro u odnosu na to koliko informacija ima od svakog korisnika.

ON KRADE ZBOG VAŠEG “DOBRA”

Informacije koje algoritam koristi da bi mogao da vam preporuči pravi video koji ćete sledeći pogledati su:

  1. vaš search history i u youtubeu i u google searchu

  2. komentari koje ostavljate na YouTubeu

  3. chat i dopisivanje preko e-maila

  4. ključne reči stranica na kojima ste proveli malo više vremena

  5. nazive proizvoda koje ste gledali u nekoj internet prodavnici

Sve te informacije YouTube algoritam uzima od vas da bi ste vi imalo što bolje iskustvo na platformi, time proveli više vremena na platformi čime bi se vama prikazalo više reklama, gde finalno YouTube pravi više novca za svoj džep.

LIKE i DISLIKE

Like je direktan input koji YouTube obožava jer mu razbijate dilemu i zna tačno šta sledeći put da vam prikaže kada budete bili na platformi. Dislike je još korisniji jer mu smanjujete šansu da pogreši.

KOMENTARI

Tek od skoro sam počeo da poštujem i vidim korisnost komentarisanja na socijalnim mrežama. Dosta dijaloga se pokrenulo, neki od njih su se razvili u saradnje, razmeni se poneka korisnija informacija od samog videa i od kada meni ljudi komentarišu na moje postavke, vidim koliko to znači za motivaciju. Sada se setim svakog profesora koji na kraju predavanja pita da li ima pitanja a onda svi mi ućutimo pa bi on na to polu sarkastično odgovorio: “Znači sve je jasno, dobroooo”

YouTube Edukacija: https://goo.gl/3Nt9qE

Instagram: https://goo.gl/3BbHHW

Twitter: https://goo.gl/oV4Cin

Website: https://www.hybrid.rs/

SUBSCRIBE za više video poput ovog: https://goo.gl/WGiqFf

Šta znači SUBSCRIBE? | Bojan Stanojevic

December 23, 2018

Istraživanje tema

Pošto ideje za svoje videe volim da prikupljam iz proverenih izvora, za ovaj sam koristio YouTubeovu analitiku koja mi je prikazala da ljudi u Search kucaju termin: Šta znači Subrscribe.

kulturološke finese

Palo mi je na pamet da u jedan video uvežem nekoliko sekcija koje se odnose na čin praćenja iliti subscribovanja. Još pre godinu dana sam negde video kako su preveli Subscribe na srpsku verziju YouTubea i pomislio sam u sebi: "Nema šanse!" i od skoro su promenili prevod.

socijalni minimalizam

Samo sam se dotakao ideje da treba pratiti samo one kanale koji vam doprinose životu. To lično primenjujem i na drugim socijalnim mrežama što ima potencijal da neko pogrešno shvati ali je vredno obajšnjenja.

Imam prijatelje koje privatno cenim i njihovo prisustvo mi prija ali njihovo prisustvo na socijalnim mrežama nije nešto što bih voleo da viđam svaki dan jer ili kače nešto što me ne zanima ili nešto što mi odvlači pažnju u pogrešnim smerovima.

Pomenuli smo i opciju zvonce koja čak igra jaku ulogu u YouTube algoritmu ali je lično ne volim jer sam pored YouTubeovih, skoro sve notifikacije na socijalnim mrežama ugasio jer ne želim da mi prekidaju dan kada one žele već kada ja odvojim vreme za njih.

obrnuta pretraga

Home Page je alternativni način pretrage nečega što vas zanima. Dosta ga koristim kao pasivan način istraživanja teme jer je algoritam dovoljno jak da nekad izvuče neki video koji ni za sto života ne bih sam našao.

YouTube Edukacija: https://goo.gl/3Nt9qE

Instagram: https://goo.gl/3BbHHW

Twitter: https://goo.gl/oV4Cin

Website: https://www.hybrid.rs/

SUBSCRIBE za više video poput ovog: https://goo.gl/WGiqFf

Top 10 POKLONA za YouTubere | Bojan Stanojevic

December 18, 2018

Dolazi vreme praznika a rodjendanima nikada kraja. Vašim dragim osobama koji se bave snimanjem, fotografijom i YouTubeom, ove godine možete kupiti koristan poklon.

Ispod sam naveo neke od potencijalnih verzija poklona koje mislim da su odlične. Naravno ako se odlulčite za neki od njih, obavezno proverite da li odgovaraju opremi osobe kojoj ih kupujete.

Pokloni za YouTubere i fotografe:

1. Kit za čišćenje: https://goo.gl/XGHpRk

2. SD kartice: Basic: https://goo.gl/iDoYro i Pro: https://goo.gl/2mgUVG

3. Čuvar SD kartica: https://goo.gl/Q9uwxE

4. Mikrofon: https://goo.gl/Yyvf3e

5. Tripod: https://goo.gl/GJCTvd

6. Baterija: https://goo.gl/CJCE6z - ova je za moj aparat

7. Eksterni HDD: https://goo.gl/cpqvUP

8. Slušalice: https://goo.gl/zD968N

9. Video svetlo: https://goo.gl/TauAAB

10. Objektiv 50mm 1.8: https://goo.gl/qnLPrx - ovo je Canon verzija

-

YouTube Edukacija: https://goo.gl/3Nt9qE

Instagram: https://goo.gl/3BbHHW

Twitter: https://goo.gl/oV4Cin

Website: https://www.hybrid.rs/

SUBSCRIBE za više video poput ovog: https://goo.gl/WGiqFf

YouTube PITANJA i ODGOVORI - #1 - Bojan Stanojevic

June 11, 2018

Ovo je prvi video gde odgovaram na pitanja ljudi koji prate ovaj kanal i žele da saznaju više.

SUBSCRIBE za više video poput ovog: https://goo.gl/WGiqFf

-

YouTube Edukacija: https://goo.gl/3Nt9qE
Instagram: https://goo.gl/3BbHHW
Twitter: https://goo.gl/oV4Cin
Website: https://www.hybrid.rs/

-

1. Kako koristiti muziku koja podleže plaćanju?

Muzika je veliki deo svakog videa i jasno je zašto je nalaženje prave muzike za video čest problem kreatora.

Kod muzike moramo uzeti u obzir to da su muzičari isto kao i mi za svoj video, uložili puno truda da naprave svoje pesme tako da mora postojati razumevanje zašto dolazi do sankcija kada se neka pesma koristi bez prava ili znanja umetnika.

Meni su muziku za moje videe napravili prijatelji iz benda Ljubičice:
http://ljubicice.com/

Za to sam im beskrajno zahvalan jer time znam da neću imati nikakvih problema kad god budem koristio tu muziku u svojim videima.

Jedna od opcija je kupovina muzike preko sajtova za prodaju muzike. Možda najoptimalniji sajt za to je http://www.epidemicsound.com/ koji dozvoljava predivnu pretragu, odličnu galeriju muzike i mogućnost adaptiranja pesme koju izaberemo do dalekih granica.


Jedna od opcija je i Copyright free muzika koju možete naći na samom YouTube-u koju prave mlađi autori koji samo žele da se njihova muzika pušta na što više mesta.


2. Zanima me tvoje mišljenje o mom kanalu i contentu.

Momak sa kanala https://goo.gl/x4qHAb me je zamolio da pogledam njegov kanal i odatle možemo izvući nekoliko dobrih zaključaka.

Ne odustajte. Čak i kada se čini da ne ide, nastavite Upload. Naravno, to ne znači da nastavite da radite sve po starom već ako ne ide, počnite da čitate, pitate, učite i tražite šta bi možda moglo biti po sredi i tako ćete naći način da uspete na YouTubeu.

Zapdos je napravio manju grešku time što je napravio atmosveru na svom kanalu gde pokazuje ljudima nešto novo što mogu da nauče a nije im do kraja pomogao da to i urade.


3. Koju rasvetu koristiš za snimanje?

Sijalica: https://goo.gl/bGkvdr
Držac sijalice: https://goo.gl/sBaj97
Kisobran: https://goo.gl/8GzMC2
Stativ: https://goo.gl/y6qGZv


4. Koja je tvoja ingerencija za sve ovo?

Istina je da nemam uspešan YouTube kanal koji mi daje za pravo da ljudima dajem savete o tome kako da oni to za sebe urade ali znanje koje sam prikupio godinama interesovanja, učenja i iskustva iz domena video snimanja, fotografije, marketinga i montaže mi daje dovoljno samopouzdanja da pokrenem ovaj kanal.

Naravno, neki od ljudi me neće shvatiti dovoljno ozbiljno i to je skroz okej dok će drugima ove informacije biti korisne.

Kako i Zašto Snimiti TRAILER - Bojan Stanojević

June 7, 2018

Trailer ili kratak video je format sadrzaja koji se koristi da kod gledaoca probudi želju da pogleda ceo sadržaj ili ostali sadržaj o kome je reč u trejleru.

Skoro svaki film ima trejler gde nekad pokušaju koristeći se najatraktivnijim scenama iz filma da privuku pažnju gledaoca i u njima probude želju za gledanjem.

YouTube trejleri kanala služe da najave i objasne kakav sadržaj se nalazi na kanalu i kakav sadržaj može da se očekuje od kanala.

Trejleri na YouTubeu se prikazuju samo ljudima koji se nisu Subscribovali na vaš kanal u nadi da će ih na to stimulisati.

Glavni benefit Trailer videa je to što se pušta automatski kada neko dodje na vaš kanal i još jedna lepa stvar je to što je fizički četiri puta veći na ekranu od ostalih videa ako uzmemo u obzir da gledaoc koristi tablet, kompjuter ili televizor.

Ograničenje je da taj video ne može biti monetizovan i razlog za to je automatsko puštanje.

Neki kanali koriste mogućnost obeležavanja videa kao trailer kada žele da neki svoj video "gurnu" pred ljude i vidi ga što veći broj na uštrb zarade od monetizacije koju će izgubiti tada.

Trejler video je dobra vežba za nove kanale jer će ih naterati da razmisle o onome što će raditi u budćnosti i dati im formu.

Vodite računa o tome da taj video bude kratak, zanimljiv, brz i jasan. Zamislite da je to vaše predstavljanje nekome sa kime treba da se provozate 20 spratova u liftu.

Nadam se da ćete napraviti što bolje trejlere i povećati gledanost na vašem kanalu.

Vidimo se u sledećem videu, ćiao!

 

 

Zašto Kliknuti SUBSCRIBE - Bojan Stanojević

June 7, 2018

Svako ko počne da deli na YouTubeu mora iznova sebi da postavlja pitanje: ZAŠTO KLIKNUTI SUBSCRIBE?

Ako se udubimo više u to pitanje uvidećemo da iza njega leži doza tereta. Pre nego što neko klikne Subscribe dugme mora biti siguran da želi još sadržaja od vas. To ne znači da mu se dopao video koji je gledao, za to služi Like, nego da ste u gledaocu uspeli da probudite predviđanje budućnosti u kojoj on može sebe da zamisli da gleda vaš sadržaj.

Kako se ovo postiže? Konzistentost.

Kvalitet, vrsta videa, učestalost novih videa, ugao gledanja i još mnogo drugih faktora gde morate biti konzistentni.

Često kanali imaju velike varijacije u temama, nastupu i svemu gore navedenom što ih sprečava da kod ljudi probude dovoljnu količinu sigurnosti da kliknu to čuveno dugme Subscribe.

Teme koje ću obrađivati na ovom kanalu su usko povezane i sve će imati zajedničku notu promišljenog i kvalitetno snimljenog sadržaja koji je usmeren da pomogne ljudima.

Teme su:

1. YouTube:

Videi na ovu temu će se deliti na dve celine: Oni koji se bave YouTubom kao platformom i oni koji se bave tehnikom snimanja, obrade i tehnologije potrebne za uspešan YouTube kanal.

Baviću se pitanjima: kako početi, koja je kamera najbolja za YouTube i da li je uopšte potrebna, optimizacijom videa, analitikom pregleda, monetizacijom i zaradom na YouTubeu, kako da od ovakvog svetla dođemo do ovakvog i kako da prestanemo da zvučimo ovako i počnemo da zvučimo malo bolje.

2. Fotografija

Deset godina se bavim fotografijom, veci deo profesionalno i skoro dve godine full time. Krenuo sam sam od najmanjeg studija na svetu (slika) do monstuoznog studija koji delim sa predivnim kolegama.

Na ovom kanalu cu deliti videe u kojima cemo pricati o tehnikama slikanja i obrade, kako se razvijati kao fotograf, imacemo i neke nesvakidasnje izazove koji će vas podstaći na razvoj.

3. Video

Znanje iz fotografije se pokazalo kao odlična polazna tačka za bavljenje video snimanjem. U prethodne dve godine sam preko dvadeset puta bio angažovan kao direktor fotografije na raznim projektima.

Mozda vam budu zanimljivi snimci iza scene sa snimanja reklama ili objašnjavanje uloga ljudi na snimanju.

4. Kreativci

Ovo premijerno predstavljam ovim videom i reč je o video podcastu sa kreativnim ljudima sa Balkana. Nije ograniceno na YouTubere, fotografe i videografe nego na sve ljude koji su u svojoj branši izvanredni i voleli bi da podele sa vama svoje znanje. Saznacemo kako su neki YouTuberi uspeli kod nas, razbijacemo dileme da li na Balkanu moze da se zivi lepo od kreativnosti i mnoge druge teme.

Nadam se da ćete prepoznati vrednost u nekim od ovih tema i da će vam pomoći u vašem putu da počnete da delite sa svetom.

vidimo se u nekom od sledećih videa, cao!

UPLOAD YouTube Videa - Tips & Tricks - Bojan Stanojević

June 1, 2018

Pravilno okačiti video na YouTube je proces koji ukoliko ne uradimo pravilno, možemo izgubiti više nego što možda očekujete.

Kačenje videa na YouTube ćemo podeliti na tri celine:

  1. Format i naziv video fajla

  2. Naziv, opis i metadata

  3. Cards i End Screen

 

1. Format i naziv video fajla

Nebitno je da li koristite Mac, Windows, Final Cut ili Premiere, princip je isti: smontiran video treba da se Exportuje što kvalitetniji, sa što manjom kompresijom i pravilnog naziva.

Ja korsitim Premiere Pro, exportujem u H264 kodeku, sa Maximum Render Quality i fajl nazovem identično kao što ću nazvati video na YouTubeu. Naziv video fajla koji izađe iz vašeg programa je bitno zato što ulazi u algoritam YouTubea prilikom pretrage i pozicioniranja videa.

 

2. Naziv, opis i metadata

Naziv: Ovde postoji puno pristupa ali ono što je kod svih zajedničko je da treba da podstaknu klik na baš vaš video.

Neki kanali će raditi šokantne nazive videa koji će biti kratki i efektni i ali će ljude stimulisati da kliknu. Ova tehnika je preuzeta iz tabloid novina i vrlo je efektna.

Drugi će pokušati da napišu naziv videa razmišljajući kako će ljudi pretraživati neku temu i onda njihov video sa odgovarajućim nazivom doći kao savršen odgovor. Ovakva taktiva je na duge staze i kod manjih kanala isplativija jer se orijentiše ka Novim ljudima koji još ne prate vaš kanal i od njih prati potencijalne nove gledaoce.

 

Opis: Opis videa je od velike vaznosti i tu se najčešće pravi greška. Naziv videa fajla, Naziv videa, opis videa i tagovi o kojima ćemo kasnije govoriti su najznačajnija mesta gde možete uneti u vidu teksta kontekst o čemu se radi u vašem videu.

YouTube i Google su 2 najveća pretraživača na svetu i najveći deo algorima je baziran na tekstualnoj pretrazi termina.

Opis videa je mesto gde imate najviše prostora da Google-u i YouTubeu objasnite o cemu se radi u vašem videu.

Kao primer dobrog opisa videa pogledajte ispod nekog od mojih videa.

Metadata: Metadata je još jedno mesto na kome možete ubaciti tekst i time kontekst za Google i YouTube o čemu se radi u vašim videima. Ubacite dve vrste tagova u vidu kratkih i dugih reči. Neka ih bude bar deset i budite kreativni.

 

3. End Screens i Cards

Cards: To su linkovi koji izlaze u gornjem desnom uglu videa koji gledaoc gleda i stimuliše ga na četiri stvari:

  1. Da pogleda video ili pleylistu. Ovo se koristi ako želite gledaoca da usmerite na video koji bi trebalo da pogleda pre videa koji trenutno gleda da bi mogao da razume o čemu se radi. Može se koristiti i kao zgodan način da ga usmerite na neki drugi video koji mu može pomoći.

  2. Druga opcija je Channel. Ovo služi da kada pomenete nečiji drugi kanal, ja ću uzeti kanal mog brata: Teacher Ivan,  kanal za učenje gramatike engleskog jezika.

  3. Poll ili upitnik je bas to upitnik koji možete napraviti za vaše gledaoce i ponuditi im odgovore.

  4. Eksterni link je opcija koja postoji samo za YouTube partnere tj ljude koji su ispunili nova pravila za monetizaciju i ovo je opcija postavljanja linka koji vodi negde van YouTubea.

 

End Screens je opcija koja se koristi u poslednjih 20 sekundi videa. U poslednjih 20 sekundi pažnja gledaoca je najslabija jer zna da dolazi deo gde polako završavate temu zbog koje je došao i da najčešće dolazi deo gde se pozdravljate i mozda podsećate da lajkuje i subscribuje.

Elementi koje mozete dodati na End Screen su:

  1. Video ili playlista, ovo je jasno usmeravate ga da pogleda nesto sledeće što ima veze sa prethodnih videom na vašem kanalu

  2. Subscribe dugme u vidu vaše Profilne slike

  3. Channel, promocija drugog kanala koji ima veze sa videom

  4. Eksterni link gde je ova opcija dostupna samo YouTube partnerima.

 

Hajde sada da ponovimo šta smo naučili:

  1. Exportujte video u najboljoj rezoluciji koju možete

  2. Nazovite fajl koji uploadujete onako kako ćete nazvati vaš video na youtubeu

  3. Nazovite video onako kako mislite da ce uticati na željenu publiku da klikne

  4. Opis je najveći prostor u kome imate mesta da unesete tekst i time konktekst vašeg videa. Iskoristite ovo maksimalno.

  5. Metadata tagovi: unesite ih bar 10 i imajte varijacije od kratkih tagove od jedne reci do dugačkih tagove u vidu fraza.

  6. Dodajte kartice u odredjeno vreme u videu kada moze pomoci gledaocu da sazna vise informacija

  7. End screen iskoristite pametno da produzite ostanak gledaoca na YouTube kao platformi

 

Ukliko vam se ovaj video svideo, kliknite lajk a ako zelite da da vidite jos videa poput ovog, kliknite subscribe. Do sledeceg videa: ciao!

Kako otvoriti YOUTUBE kanal? - Bojan Stanojević

April 30, 2018

Ovo je prvi video u nizu kojima ću pokušati da vam pojednostavim osnovne poteze koji su potrebni da počnete svoju YouTube karijeru. Neki od tih poteza su:

  • kako otvoriti kanal

  • kako uploadovati prvi video

  • kako napisati ispravan naziv

  • kako napraviti najbolji thumbnail

  • kako dodati anotacije ili napisati pravi opis videa

Ako odgledate ovaj video do kraja, saznaćete kako da pravilno: otvorite YouTube kanal, uploadujete profilnu fotografiju i kako da napravite channel art za one koji ne znaju kako da koriste Photoshop.

Za one koji znaju da koriste Photoshopm ispod mogu da ostave svoj mail i dobiće Template koji će im ubrzati i olakšati pravljenje Channel arta koji će se videti na svakom uređaju kako treba.

YouTube Channel Art

Upišite svoj e-mail da biste dobili besplatni Photoshop Template za savršeni Channel Art!

Čim kliknete dugme, pojaviće se Download link

Klikni OVDE i preuzmi svoj Template!

Biće priče i na temu kako odabrati savršenu Profilnu fotografiju i šta sve treba da sadrži dobar Channel art.

Ja sam za svoju profilnu fotografiju odlučio da ide sa grafikom jer mi je ceo vizuelni stil kanala minimalnistički i u pravim linijama. To se vidi u profilnoj slici, artu, anotacijama u videu, fontu, pokušavam da budem što konzistentniji i što se tiče boja.

Design Credits:

  • Profile: Dejan Poljvas koji trenutno radi na fenomenalnoj igri WALK THE FORT

  • Cover: Miloš Bekić čovek koji ima najsmešnije Instagram story-je.

Hvala momci :*

YouTube: Kako Početi? - Bojan Stanojević

April 17, 2018

Na ovo pitanje sam pokušao da nađem odgovor nekoliko puta i posle godinu dana traganja sam nailazio na prave puteve i stranputice. Ovaj video je prva stranica putopisa gde sam pokušao da postavim neka bazična pitanja koja mislim da ljudi češto olako pređu.

Zakačili smo delom i pitanje: ZAŠTO POČETI mada će ono imati poseban video zbog obima teme.

 

Pitanja koje se pojavljuju u videu su:

1. O čemu možeš da pričaš satima, ako ne i danima?

Ljudi koji me znaju iz privatnog života znaju da su teme fotografije, videa i marketinga meni najzanimljivije i u koje najradije ulažem svoje slobodno vreme. Deset godina se bavim njima i velikim delom su me definisale kao osobu. Samo za ovaj kanal imam ispisano preko 70 tema na koje želim da pričam sa vama. Nađite neiscrpnu temu, ma koliko vam bila čudna i ne obazirite se da li postoji stadion ljudi koji želi da vas sluša.

 

2. Da li ste vredni slušanja?

Svako je vredan slušanja na neku temu, samo što je potrebno da nađete temu o kojoj imate mišljenje vredno slušanja i zapravo želite da pričate o tome sa drugima. Istomišljenici uvek postoje i iznenadili biste se brojem ljudi koji žele da pričaju o vama bliskim temama, samo ih je potrebno naći ili napraviti sistem kako da oni nađu vas.

 

3. Da li je vaša poruka pozitivna?

Ovo je možda najbitnije pitanje jer je većini lakše bilo koju stvar / događaj / ideju da posmatra sa negativne strane. Naći lepotu u svemu je tehnika koja se uči i ono što donosi je pozitivna energija koju ste vi sami usmerili ka tome nečemu, koja se često vraća mnogostruko više.

 

Ponašanja koja  treba izbeći ili bar dobro razmisliti o njima su:

1. Trendovi

Svako polje ima svoje trendove pa tu naravno spada i YouTube. Trendove ne treba izbegavati u potpunosti ali ih ne treba ni pratiti slepo. Uzeću za primer Gejming kanale, oni su u trendu kod mlađe populacije, jer deca puno igraju igrice, što potpuno razumem, jer sam bio isto takvo dete i pretpostavljam da sam sada mlađi, verovatno bih želeo da imam svoj gejming kanal.

Deca igraju slične igre jer su popularne i svima dostupne i ujedno osećaju se kao deo neke komune. MineCraft je vrlo često željena tema gejming kanala zbog popularnosti igre.

Ono što je najteže: naći unikatnu perspektivu u MineCraftu. Zašto bi neko gledao baš vaš kanal je pitanje od 1.000.000$. Odgovor postoji, samo je potrebno malo razmisliti i u tome će pomoći ako pogledate sve kanale koje pratite gde se igra MineCraft i probate da nađete zašto pratite svakog od tih ljudi?

Možda je zbog njihove energije, stvari u igri koje niko ne zna, kreativnosti, njihovih šala, brzine igranja ili čega god.

Kada to nađete kod njih, ide teži deo zadatka a to je da to isto probate da definišete kod sebe. To je prva polazna tačka.

Moja tema kanala ima delove koji su u trendu i većinu delova koji nisu. Tutorijali su kao format u trendu ali ne na temu YouTubea kao platforme.

 

2. Kopiranje

Kao što sam rekao u videu, kopiranje je normalna stvar i sastavni deo učenja. Časovi plesa su odličan primer. Prvih pola godine se uče pokreti u celosti, svaki detalj, među korak i pauza i posle nekog vremena krenete sami da izmišljate korake, dodajete vaš karakter i postanete igrač.

Isto tako je i ovde, učite o drugih, istražujte ih i naći čete najbolju kombinaciju svih tih znanja koju ćete obogatiti svojim karakterom i na kraju dobiti svoj stil koji će odatle napredovati dalje.

 

3. Drama i hejt

Svaka platforma, mesto, društvo koje ima mnogo članova ima potencijal da između njih nastane tenzije i da međusobno ljudi ne rešavaju probleme već pričaju o njima. Nažalost, ovakve teme i priče privlače mnogo pažnje pa se ljudi lako odluče za njih.

Teže je nešto oprostiti ili porazgovarati sa osobom direktno nego o tome glasno pričati u prazno.

 

Zaključio bih sa željom da svako od vas koji su zainteresovani za YouTube NE krene od tačke kako doći do novca i slave već kako da pomognete ljudima jer će onda sve ostalo samo doći.

Pozdrav.

Gejmeri prave kalendar?

February 13, 2017

Koliko često dobijate kalendare? Koliko često ti kalendari završe kod bake jer joj je baš strava da na jednom mestu ima sve praznike, postove i crvena slova? Previše, znam. Jadna baka.

Kada me je Ljubica Garić kontaktirala sa pitanjem da li bi mogao da im fotografišem zaposlene za kalendar firme, prvo šta sam uradio jeste nasmejao se u sebi jer je ona iz Novog Sada i preziva se Gari + ć. Znam, humor mi je zabrinjavajuć. Posle ove urnebesne fore odigrane u mojoj glavi uz veliki trud sam se vratio na ovu ozbiljnu temu i shvatio da imam posla sa najlakše rečeno specifičnim ljudima.

U nastavku: kratak tekst koji mi je draga Ljubica poslala. Ako ne govorite geekovski jezik, koristite Google.

Ljubica: Ambicija, talenat i ljubav prema video igrama navela je trojicu prijatelja da pokrenu Mad Head Games 2011. godine - šest godina kasnije, studio iza sebe ima 24 video igre, dve kancelarije, 120 zaposlenih i mnoštvo nagrada. Danas su jedan od najpoznatijih i najcenjenijih kreatora casual igara – ali ne zaustavljaju se na tome. Mad Headovci hrabro istražuju nove žanrove s ciljem da osvoje i mid/core publiku i uskoro izdaju svoje point’n’click, hack’n’slash i shooter igre. www.madheadgames.com je najbolja polazna tačka za upoznavanje.

Ideja za kalendar? Budući da smo iznad svega drugari, želeli smo da se našalimo sa ovim kalendarom. Glasovima svih, odabrano je 12 Mad Headovaca koji svojim ponašanjem uveseljavaju ostale (čak i pre jutarnje kafe!). Fotografijama smo želeli da naglasimo neke od njihovih osobina, i kroz razgovor smo došli do najboljih rešenja. Kalendar je isljučivo za interne svrhe, ludi jesmo, ali ne toliko da ga delimo partnerima. Nekoliko njih je bilo previse stidljivo da podeli fotografije sa svetom.

Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-april.jpg
Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-oktobar.jpg
Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-septembar.jpg
Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-jul.jpg
Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-avgust.jpg
Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-jun.jpg
Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-mart.jpg
Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-februar.jpg

Atmosfera u studiju je bila potpuno bizarna ali baš zbog toga što subotom popodne moram da rešavam dilemu: "Da li ovako više izgledam kao Bugarski predsednik javnog preduzeća?" i obožavam ovaj posao.

Napomenuću da sam za Mad Head samo obezbedio studijske fotografije a postprodukciju je radio njihov tim dizajnera.

Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-bts1.jpg
Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-bts2.jpg
Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-bts3.jpg
Mad-head-games-fotografisanje-zaposlenih-bts4.jpg

PRETHODNI TEKSTOVI

Featured
Jan 15, 2019
Nova Pravila MONETIZACIJE | Bojan Stanojevic
Jan 15, 2019
Jan 15, 2019
Jan 2, 2019
Zašto Kliknuti LIKE? | Bojan Stanojevic
Jan 2, 2019
Jan 2, 2019
Dec 23, 2018
Šta znači SUBSCRIBE? | Bojan Stanojevic
Dec 23, 2018
Dec 23, 2018
Dec 18, 2018
Top 10 POKLONA za YouTubere | Bojan Stanojevic
Dec 18, 2018
Dec 18, 2018
Jun 11, 2018
YouTube PITANJA i ODGOVORI - #1 - Bojan Stanojevic
Jun 11, 2018
Jun 11, 2018
Jun 7, 2018
Kako i Zašto Snimiti TRAILER - Bojan Stanojević
Jun 7, 2018
Jun 7, 2018
Jun 7, 2018
Zašto Kliknuti SUBSCRIBE - Bojan Stanojević
Jun 7, 2018
Jun 7, 2018
Jun 1, 2018
UPLOAD YouTube Videa - Tips & Tricks - Bojan Stanojević
Jun 1, 2018
Jun 1, 2018
Apr 30, 2018
Kako otvoriti YOUTUBE kanal? - Bojan Stanojević
Apr 30, 2018
Apr 30, 2018
Apr 17, 2018
YouTube: Kako Početi? - Bojan Stanojević
Apr 17, 2018
Apr 17, 2018